Sunday, October 30, 2005

Pure madness


Photo by the BBC

TV comedy these days consists of punchline-based, crappy sitcoms. Fortunately, there's also The Office.

This series should be a revelation to all of us who watch the aforementioned sitcoms on weekday afternoons. It's clever, embarrassing to watch and hilariously funny. I didn't catch the show while it was running on public television some time ago, but fortunately my flatmate Geir has bought five hours of quality DVD-time with David, Gareth and Tim.

As David Brent might have said: If you don't appreciate this sort of humour, there's something wrong with you.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Amen to that. The Office is brilliant.

"I froze your tears and made a dagger, and stabbed it in my cock. It stands there like Excalibur. Are you my Arthur? Say you are." David Brent, poet

Forresten. Mye bra i Hemingway-boka jeg lånte av deg. Spesielt artiklene om havfiske er gode. Han forteller blant annet om en gammel fisker som kroker en gedigen marlin. Ikke vanskelig å se hvor inspirasjonen til "Den gamle mannen og havet" kommer fra. Beistet veide visstnok over 800 kilo.

1:14 pm  
Blogger Yngvason said...

Inspirasjon hentar vi gjerne frå bøker, men om vi skal klare å skrive noko originalt må vi komme oss ut verda. Det blir for slitsamt.

Hemingway er det 20. hundreårets største litterære geni. Kanskje saman med Umberto Eco.

9:16 pm  
Anonymous Anonymous said...

Ja, jeg er tilbøyelig til å være enig. Jeg får bare mer og mer sansen for den mannen. Det står en fin samling med Hemingway-kritikker på biblioteket, den bør du ta en kikk på. Boka inneholder også et knallgodt intervju med den eldre Hemingway, der han ser tilbake på forfatterskapet og på livet generelt.

Jeg skal knekke resten av "Byline" på bussen oppover i morgen. Så værhardt som det er på nordvestlandet om dagen, tør jeg ikke ta luftveien. Forresten er du ikke alene om å slite med medievitenskapen. Felles skjebne, felles trøst.

8:44 pm  
Blogger Yngvason said...

Likar ikkje å lese kritikkar. Dei tar frå meg nesten all den sjølvstendige vurderinga. Men Hemingways eigne kommentarar er sikkert verdt å lese.

Mev-en blir suksess uansett. Har heile oppgåva i hovudet. Skal berre gjere intervju som stadfestar fordommar og skrive ut dævelskapen.

6:12 pm  
Anonymous Anonymous said...

Det får være opp til deg. Personlig har jeg lært en del av det. Jeg forstår ikke på langt nær alt av det Hemingway skriver, jeg bare aner det. Andre hjelper meg i mål.

Vinkveld i nær fremtid?

9:14 pm  
Blogger Yngvason said...

Vinkveld ein gong i løpet av helga er fint. Kan ikkje gå ut, må skrive mev. Men vinkveld er passe ansvarleg.

10:20 am  
Anonymous Anonymous said...

Jeg har heller ikke samvittighet til å feste, men vinkveld er et fint kompromiss. Da sier vi det.

12:07 pm  

Post a Comment

<< Home